Sunday, February 17, 2013

MY CAMPUS LIFE 5

Habis sudah cuti selama 9 hari + 1 hari (ponteng). rasa tak puas gila. kan best kalo USM ni belakang rumah aku je. mesti hari-hari aku balik. uwaaa! malangnya, 8 jam jauhnya dari rumah aku. ape kes lar aku pergi minta USM ni dah tahu jauh. grrr! by the way, aku ponteng bukan sebab apa. sebab tiket habis. bukan salah aku pun (sedapkan hati)... hee~


    Ni nak story sikit, you all.... tadi masa on the way balik, semua penumpang turun dekat KB. tinggal aku seorang je yang nak turun dekat kubang kerian. mulanya segan juga. macam menyusahkan orang bas jer... tapi, biaq pi la. dah teman bayaq. suka ati perut teman ler. 


   nak dijadikan cerita, sampai je hentian kubang kerian, pak cik bas tu pun tolong le aku angkat bagasi aku. so sweeeeeet~ aku ingat dia nak cakap beg aku tu berat ke, hape ke.. alih-alih benda lain pulak yang keluar dari mulut dia. ada ke dia tanya aku sudi tak jadi menantu dia. berderau darah aku! puhahaha! like, seriously?! takkan lah tak ada benda lain nak dibawa bergurau. tak pepasal kembang hati aku. perasan sendiri. tapi, aku tak jawab pun. aku senyum je macam perempuan melayu terakhir.


   aku agak la, anak dia mesti boleh tahan hensem. dah bapaknya pun muka ala-ala omputih. konpom anak dia tercekik tulang ikan bilis kalau dia tahu apa bapak dia dah cakap dekat aku hari ni. wakakaka! macam mana pun, aku akan simpan kenangan agak lawak ni, dalam hati aku. mana le tahu suatu hari nanti betul jodoh aku dengan anak dia... hehe~(getik nak mampos)


   huih... selesai soal tu, esok kena start balik kelas. hari ni semua kelas aku dah ponteng, esok pergi dengan semangat baru. yeayyeah~! aku harap ketidakhadiran aku hari ni tak menyebabkan apa-apa masalah. AMIN....


peace_no_war~(^^)

 

1 comment:

  1. Fuiyoo cilabeng nye budak..ntah2 ank die hisap ganja ke tu yg die nak cr mnantu doktor ubatkan..buahah..*jelesss.

    ReplyDelete