Thursday, September 19, 2013

what the heh?

What the heh? Bile aku baca balik cerpen aku, aku rasa tak puas hati. sangat~ tak apa, tak apa. Nak pandai menulis pun bukan senang. aku kena belajar lagi. selagi aku tak berhenti practice, lama-lama bakat aku sebakai penulis mesti berkembang punya. masa-masa ni, imaginasi aku tak tinggi lagi. tu yang cerita macam tak ada konflik sangat pun. dia punya klimaks pun tak ada. susah betul nak ada idea. dengan penyusunan plot dan penggunaan ayat lagi. Fuh.. Seyes aku kagum dengan semua penulis dekat luar sana especially siti rismizah. tapi, aku ada juga beberapa cerpen yang aku rasa boleh lah nak dibanggakan sikit. bukan perasan sendiri! aku cakap macam tu pun sebab aku ada hantar dekat penulisan.2.u and comment dekat situ semua macam suka dengan cerpen aku. so, sekali lagi, bukan perah santan! tapi, cerpen dalam blog ni macam tak menarik sangat. maybe aku patut update dengan cerpen yang aku betul-betul berkenan. tapi, satu je masalahnya. cerpen yang aku suka tu, dalam galaxy note. Cable dia pulak hilang. Gano nak publish. Ergh! pepehal pun, aku tak leh terlalu attach dengan cerpen and blok yang memang tak popular ni sebab aku kena pikir masa depan aku gak. aku tak nak gagal lagi. aku pun dah start study dah dengan serius sekarang ni. insyaallah, aku akan lulus. itu yang aku doakan untuk diri aku. Amin...

"what the heh?"

peace_no_war~(^^)~

No comments:

Post a Comment