Wednesday, September 12, 2012

sahabat dunia dan akhirat

      sesiapa yang tinggal di asrama pasti sama macam aku. ada walau sekecil zarah masalah dengan room mate. aku kalau boleh nak diamkan jer. malas lah nak bising-bising. since i'm not from the same state, i feel like i've been ignored the whole time. nak wat cam mane kan. mungkin perasaan aku jer. tapi, pokok takkan bergoyang kalau tak ada angin. kan??
   yang aku cuba elak is luahkan terang-terangan apa yang aku rasa tapi tersasul gak. jawabnyer, berialah diorang minta maaf kat aku. aku pun seikhlas hati nak minta maaf kat diorang. aku bukan sengaja nak bangkitkan hal ni. juz at some point we juz can't possibly keep shutting our mouth up.
   well, whatever it is, semuanya berakhir dengan sempurna. no one takes it too heart. itulah erti sahabat. saling memaafkan. kita semua manusia. konpom2 lah x lepas dari buat salah. yang penting, kemaafan. that little tiny one word of 'maaf' can change even the biggest thing ever. renung-renungkanlah

1 comment:

  1. Betul...saya pon ade masalah wf my roomate waktu 2nd year. Mmg niat xkan berbaik dah pon. Tp tibe2 3rd year dapt sebilik lg dgn die. Haisy..so nak elakkan tension n stress kami pun dh berbaik. Maklumla tahun akhir ni yg paling berat bg student. tak nak la tmbah masalah yg sia2 mcm tu. :)

    ReplyDelete