Wednesday, January 30, 2013

REZEKI ALLAH~

ALHAMDULILLAH~ rezeki kalau ALLAH nak bagi, memang datang bergolek macam tu je. kita tak minta, kita tak jangka. macam tulah yang jadi pada aku tadi. tengah fokus study (kononnyalah...) aku dapat call dari satu nombor yang tidak dikenali. bila jawab, barulah aku tahu, tu nombor pak cu aku belah ayah yang tinggal dekat pekan. terkejut punya pasal, aku sampai lupa nak tanya khabar dia. hisy! teruk betul aku ni.... and then, dia minta nombor akaun aku. aku teragak-agak nak bagi sebab aku tahu sangat dah tujuan dia minta nombor akaun aku tu. konpom nak bagi duit. aduih... macam mana nak berhadapan dengan situasi ni??? so, aku pun cakaplah nombor akaun tidak dapat diberikan sekarang. nanti-nanti baru aku mesej. bukan apa, bila datang situasi macam ni, apalagi, panggilan kecemasan pada mak akulah!

mak aku dengan rileksnya suruh aku terima jer. duit zakat tu... Pak Cu memang berhak nak bagi duit tu pada sesiapa yang dia nak. bila 'mem besar' dah cakap macam tu, aku pun ikut sajalah. maka aku mesej pada pak cu aku, nombor akaun aku sekali dengan mesej yang mengucapkan ribuan terima kasih.

itulah, tiba-tiba ALLAH beri rezeki dekat aku melalui Pak Cu. ALHAMDULILLAH~


peace_no_war~(^^)

 

No comments:

Post a Comment